Publicat de: ultimulunicorn | noiembrie 19, 2009

Perpetua stare de graţie…

Un principiu pe care-l tin minte de la ora de economie, zicea ceva de „placerea continua duce la diminuarea oricarei placeri”, de unde fortand un pic logica, rezulta ca o placere e cu atat mai intensa cu cat e mai rara si mai redusa ca durata. hmm/:)  Oricum, starea de graţie – e o stare limitata in timp? e o stare prin excelenţă? o chestie care abia de este si a si trecut, precum bataia unei aripi de fluture?… sa o repeti sau prelungesti dupa bunul plac, inseamna deja sa-i iei exact ceea ce o face unica, farmecul clipei si emotia gandului ca esti martor la ceva irepetabil?…

*Nu stiu ce am vrut sa zic. cel mai probabil nu a fost decat o stare de betie de idei care m-a trecut 😀 am si d’astea…


Răspunsuri

  1. asta se invata la economie? :))
    super tare, si eu care credeam ca e oribil de boring

    dar ce se intelege prin starea de gratie?

  2. 😉 da, economia poate fi si trendy sometimes!

    ce se intelege, nu-mi permit sa postulez eu.
    dar ce inteleg eu – este asta: o stare de plutire, un moment perfect in timp, atat de perfect incat ramane suspendat, therefore nu e supus trecerii timpului. un soi de „moment kodak” 😀

    ai voie sa razi, da.

  3. Nu rad, lasa 😛
    dar ce e cu ea, ca n-am auzit (bine, eu nu aud mai nimic, eu am aflat ACUM ca fowles a murit.. in 2005), adica e o chestie .. care .. ESTE, asa, ca un fel de ..perioada de gratie, sau starea de apatie sau coma alcoolica, sau orgasmul, sau e un ceva despre care se presupune ca e, cum e starea zen sau nirvana sau..mantuirea, sau mai stiu eu ce, sau e doar o expresie, de unde vine, cine a folosit-o, de unde ai preluat-o presupuna ca ai preluat-o dc zici ce intelegi tu prin ea, si nu .. ce este, ca altfel ai zice ca este, dc conceptul iti apartinea
    deci ? ;D

  4. 😀 😀 😀 am uitat cu cine vb.
    stai ca acum m-ai bagat tu in starea de perplexitate!
    e o expresie!!! clar. o metafora.
    cam cum e si aia cu „starea de criza
    si nu, nu-i stiu istoricul… desi mi-ar placea.
    ar fi interesant de facut o lucrare de disertatie pe tema asta… ca tot m-am impotmolit la a mea 😛

  5. lol, la economie? :))
    deci eu am acum o fixatie pt un tip care e economist si nici nu-mi imaginam cata poezie zace in oamenii astia, multumesc ca mi-ai deschis ochii :))

    eu contest existenta a ceva ce imediat ce e a si trecut, adica nu poate sa existe in realitate, decat dc e o senzatie fizica, dar senzatiile fizice se prelungesc, adica durerea, sau ..extazul, starea de gratie pare a se petrece dincolo de invelisul pielii si atunci e o iluzie

    ia sa pun si eu nota din aia cu nu stiu ce am vrut sa zic :))
    asta se numeste oarecum.. prolepsa, nu? :))
    ca sa nu sara cineva si sa intrebe ce naiba vrei sa zici?

    anyhow, referitor la asta placerea continua duce la diminuarea oricarei placeri
    cred ca se aplica cumva numai lucrurilor care nu pot constitui placeri decat dc sunt, cum ai zis tu, rare si de scurta durata, nu stiu precis cum sa explic, acum pare ca definesc si ..circular, adica un ceva prin el insusi (btw, ti-ai amintit cum se numeste chestia asta, ca eu nu auzisem de aun asemenea cuvant dar sunt curioasa), dar.. vreau sa zic ca unele placeri sunt placeri pe care treb sa le gusti rar si putin, sa zicem prajiturile, ca dc mananci intr-o veselie normal ca ti se face rau si te plictisesti, sau ascultatul unei melodii, dar mai exista si placeri de care zic eu ca nu te poti plictisi, sa zicem folosind expresia ta, care e una dintre favoritele mele.. placerea prin excelenta, orgasmul :)) sau masajele cred ca la astea nu poti sa pretinzi ca dc ai tine-o asa o saptamana intreaga intensitatea ar scadea, cred ca eventual ar scadea intensitatea cu care iti sunt livrate respectivele placeri, nu efectul lor asupra ta :))
    deci nu stiu sa explic, dar vreau sa zic ca exista niste diferente intre placeri si dc ceva se diminueaza pe masura ce se repeta, la intervale dese, etc, atunci .. :))
    atunci nu stiu, dar poate intelegi tu
    cred ca in fond este vorba de cat e capabil corpul nostru sa raspunda la o placere, nu e vina placerii ca isi dilueaza efectul, dc te gandesti la cum nu se recomanda sa mirosi mai mult de trei parfumuri unul dupa altul ca nu mai simti cum trebuie mirosul dupa al treilea.. inseamna ca oamenii nu sunt prea capabili sa simta ceva pe un termen mai lung
    asta ar insemna ca placerea exista in sine? :))
    vai deci nu mai inteleg ce zic, rescue me 😀

  6. nu, nu la economie… la marketing si comunicare kk

    iar ai cazut in „pacatul tau” de a diseca totul la molecula!!! nu trebuie explicat chiar totul.

    „eu contest existenta a ceva ce imediat ce e a si trecut, adica nu poate sa existe in realitate…”
    adica de ce? realitatea e conditionata de rezistenta in timp mai mult de un nr dat de secunde?!?

    am impresia ca oricum ne-am dus departe cu discutia asta…

  7. si oricum chiar daca am pus nota din aia cu „nu stiu ce am vrut sa zic”, nu m-am iluzionat ca daca ai tu chef n-o sa-mi sari in cap 😀 ba chiar dimpotriva.

  8. :)))lol la al doilea comentariu ;D

    pai ziceam- in leg cu ce ai zis in primul- ca dc ‘traieste’ doar o secunda atunci e foarte probabil o iluzie
    cum ma rog.. e cam totul, dar chestiile astea cu durata de o secunda sunt cele mai grosolane iluzii 😛

    da, am mers prea departe, dar e boring sa ramai mereu asa.. la suprafata lucrurilor , zic eu :))

  9. atunci sa ne aruncam cu capul inainte in aceasta efemera stare de gratie 😉

  10. tu prima ;D

  11. ti-e frica sa nu mori de prea multa fericire? 😀 😀 😀

  12. 🙂
    tz
    degas
    stare de gratie
    ms
    🙂

  13. 😉

  14. eu cred ca unele persoane au mai multa gratie, altele mai putina. femeile ar trebui sa fie gratioase (de asta nu prea sunt eu de acord cu masculinizarea femeilor si cu feminizarea barbatilor)
    cand eram mici le imitam pe mamele noastre si in plus, eram printese ;o) … apoi cand am mai crescut ne-am urcat pe tocuri … toate acestea sunt dovezi de gratie. eu cred ca noi, femeile, ar trebui sa fim mereu gratioase … chiar si cand dormim ;o)este notat in fisa postului ;p

  15. 😀 asta cu fisa postului, e tare!

    eu cred ca gratia e un dar al muzelor…

  16. „- Parca mi-e frica de atata fericire.
    – Dragul meu, fericirea trebuie s-o infrunti: e asa de aproape de moarte!…”
    (Mihail Drumeş – Elevul Dima dintr-a şaptea)

    nu pot sa nu ma iau de ce-ai scris mai sus 😀

    • ia-te tu ca astept sa mai scrii ceva si ma iau si eu 😛

      ps
      am si eu cartea, imi place citatul, am s-o citesc.

      • Mai bine citeste „Invitatia la vals” de Drumes. „Elevul Dima” mi s-a parut cam.. propagandista un pic, cum vai, ce destept este tineretul poporului care isi organizeaza singur un club si bla bla.
        De scris, imi trebuie inspiratie, momentan imi merge mai bine desenatul 😛

  17. am reţinut: scurt şi rar. ha ha ha 😛

  18. ce lucruri invatati si voi la economie :))
    nu cred neaparat ca „momentul” trebuie sa fie scurt si rar atata timp cat il mai condimentezi! cred ca am inceput sa vorbesc despre arta culinara:)))

  19. pai da, ideea era sa facem economie de placeri 😀
    ca sa ne ajunga pana la adanci batraneti…

  20. pai atunci imprumuta-mi si mie niste placeri ca stau cam prost pe criza asta:)

  21. am cam facut risipa… vezi tu, nu intentionez sa traiesc pana la adanci batraneti.

    e timpul sa fac plinul.

  22. daca stau si ma gandesc bine cred ca imi aduc si eu aminte de fraza asta de la economia de printr-a zecea. stiu ca m-a marcat adevarul exprimat atat de concis.
    dar mai tin minte si un experiment de care am citit (nu cred ca era tot la economie) despre maimuta care a murit apasand pe butonul ce-i producea senzatia de placere.

  23. 😀 😀 😀 deci pana la urma placerea continua nu numai ca duce la diminuarea oricarei placeri, poate duce chiar la moarte. asta ar cam contrazice-o pe m 😛

    interesting…

  24. ;D
    eu as vrea sa mor de fericire/placere, n-am nimic impotriva 😛

    da’ nu ma contrazice- mai mult decat m-am contrazis singura :)) – ca am precizat si eu ca mi se pare ca trupul uman nu e facut sa reziste la prea multe

  25. „sa mori din dragoste de viata” mi se pare sublima placere!
    asta ca sa zic si io ceva propagandistic pe ziua de azi 😀

  26. suprema sacrificare, poate 😛
    ca placere e ceva ce simti, dc mori.. slabe sanse 😛
    iar pe taramul celalalt cred ca e pacat (maica) sa simti placere, fie si una asa profunda si ..altruista sau cum o fi asta :))

  27. cred ca formularea exacta e „sa mori rapus din dragoste de viata” – treaba pe care io o vad ca pe o placere – sa mori traind prea mult… 😉
    si nu vb aici de „lumea celor drepti” 😀

  28. da? eu credeam ca mori pt… viata in sine, sau pt viata altuia. adica .. un fel de sacrificiu
    :))
    deci sa mori de batranete, zici tu, mai concis :)))

  29. asta intelegi tu prin viata? adanci batraneti???

    ok, am inteles… 😀 m-am exprimat eu gresit.
    sa mori traind prea intens!!! asta era ideea.

  30. misto rau subiectul, last unicorn, I c what u mean!


Lasă un comentariu

Categorii