Publicat de: ultimulunicorn | Decembrie 9, 2016

La metrou

Intre o lectura si o uitatura pe tel mobil, mai exact pe fb… viciu greu, da :))), deci intre o lectura si o uitatura – ridic uneori privirea si ma uit la oameni.

Ei nu se uita la mine, toti au privirile fixate pe mobil sau intr-o carte. Mai multe pe tel mobil, adevarat. Imi convine, asa pot sa ma uit eu la ei in voie. Dar e trist.

Suntem tristi.

Zici ca asteptam toti ceva, sau pe cineva… sa ne trezeasca la viata cumva. Poate asteptam moartea sau iubirea vietii… sa ne gaseasca la metrou :)))

Uneori studenti sau liceeni urca in grupuri si parca sunt altfel. Inca traiesc, e viata in ei. Se vede.

Nu ii invidiez. Am fost si eu asa.

Deodata se aude o vioara… un cantec cunoscut si care imi place… un tigan simpatic se acompania cu vioara (de fapt era o chitara, mi-am dat seama azi noapte – ca prea era slobod la gura si lejer in miscari, lucru pe care mai greu l-ar fi putut face cu o vioara sub barbie. deci memoria mi-a jucat feste – era un tigan cu a lui chitara ! ) in timp ce incerca sa nimereasca versurile :)) si chiar daca era limpede ca nu avea habar de engleza, asa bine suna si se simtea incat… a trebuit sa-i pun 10 lei in punguta agatata de coada viorii. 10 lei e cam mult… dar nu aveam marunt si pana la urma nu mi-a parut rau!

Pt cateva minute m-am simtit alive. Asta face cel putin 10 lei zic.

Responses

  1. Off, da și eu stau mereu cu nasul în cărți în metrou, pt că mă plictisesc, să ignor zgomotul etc .și azi mă uitam că toată lumea are capul în jos… o capitală de triști.

  2. Si eu am vazut azi un baiat care canta la vioara la iesirea la metrou. Si avea un zambet asa senin.
    Hm. cred ca mai trist decat ca sta lumea cu nasul in carti sau telefoane este ca exista oameni asa de saraci incat trebuie sa cante pe la metrou

    • Poate îi place ce face.

      • corect.

      • a-ha! 🙂

      • da, e foarte posibil, zic asta pentru ca avea un zambet pe care nici un corporatist nu mi l-a afisat pana acum :))
        dar faptul ca unui cantaret de la metrou ii place sa cante nu inseamna ca nu exista multa saracie in romania, si sunt extraordinar de multi cersetori si oameni ai strazii

      • așa e, da. mulți dintre săraci, însă, se ascund pe la casele lor. îi vezi, poate, duminica la ieșirea din biserică, când nu-i alungă fețele bisericești de pe-acolo. eu asta văd la mine în oraș. oricum, voi fi mai atent.

  3. prefer sa dau bani celor care canta la metrou, decat sa-i vad cersind in frig pe la colturi de strada.
    ideal ar fi sa nu existe nevoiasi. dar…

    • nevoiasii nu or sa dispara inaintea capitalismului, asta e clar 😛

      • au fost și pe vremea comuniștilor, da’ parcă nu atâția, e drept.

  4. Si mie mi s-a intamplat. Bateam metrourile pariziene in fiecare dimineata, le bateam gri si fix si trist si nici nu imi mai dadeam seama ca le bateam, de la un punct mai incolo griul domina si te lasi dominat de gri pana intr-o buna dimineata ploioasa de toamna cand da muzicianul peste tine si te stoarce, adica ii da cu acordeonul si chitara intr-o limba cu accent atat de cunoscut ca-ti vine sa-l iei in brate si sa-l intrebi de ce naiba nu-si vede de casa lui frumoasa de la tara, din satul acela frumos de la poalele muntelui, de ce mama lui de muzician nu-si vede el de curtea lui lasata balta, manacata acum de buruieni, de ce prefera sa strige griul diminetilor devreme in metrouri tapisate cu tot felul de stari, chipuri goale si bare reci ? De ce ? Cand a terminat de cantat i-am dat 5 euros si mi-am intors capul sa nu vada ca plang.


Lasă un răspuns

Categorii

