Publicat de: ultimulunicorn | Noiembrie 24, 2015

Why not so serious?

Pana la urma ce e mult strica. Asa si cu glumele, umorul negru, ironiile de orice fel – adica si auto-ironiile (preferatele mele), imi dau seama ca toate folosite in exces isi pierd farmecul ba chiar mai rau – ajung sa ma discrediteze pe mine. In fata cui? pai in forul meu interior – ca el conteaza! Parerea mea despre mine e de baza!

Vreau doar daca se poate – sa mor cu zambetul pe fata. Asta ar fi grozav – ar insemna ca nu regret nimic si ca nu ma doare =))) doua dintr-o lovitura. Da, ar fi ceva. 7

Dar pentru acum, cat sunt aici si inca in viata, imi propun sa imbrac o postura mai serioasa o vreme. Sa vad cum ma prinde. Cine stie… poate ma maturizez in puii mei odata! Niciodata nu e prea tarziu. Sau mai stii…

Poate dupa o varsta – seriozitatea pica greu, devii amar. Deci inca am indoieli. Ceea ce e bine, dar nu ma ajuta in luarea de decizii. Nu ma ajuta nici contextul. Totul in jur pare sa se clatine… de la principii la sisteme, la oameni si convingeri interioare.

De aia e bine sa ramai deschis. La schimbare, la puncte de vedere noi, la noi experiente… deschis la tot si toate.

Trebuie doar sa am grija sa nu se faca curent in mine, asta nu mi-ar pica bine.

Responses

  1. apreciez ce poză ai ales să completeze textul :).
    ar fi interesant dacă ai reuşi să-ţi schimbi conduita prin autoimpunere. eu n-am reuşit niciodată, deşi mi-am propus de câteva ori (soluţii imperative găsite pe fondul unui ocazional consum excesiv de cafea, care s-au spulberat a doua zi ca un balon de săpun). am încercat şi notându-mi reguli de conduită pe hârtie în momentul când le-am descoperit în clipe de graţie. Din nou, a doua zi erau cuvinte goale pe o hârtie, pe care le înţelegeam, dar nu mă mai „mişcau”. mă rog… sper ca tu să reuşeşti. cu maturizarea, iarăşi, iţi doresc succes. la mine, o robă de maturitate in aceste zile ar fi să stau mai puţin cu nasul in carti (de literatură).

    off topic, am vrut să-ţi zic că ieri m-am speriat ca un popândău şi mi-am şters contul de FB. am intrebat şi eu că de ce e mai bine cu mai puţini parlamentari (300, adică)? şi m-am trezit cu o reacţie atât de violentă încât mi-am sters aproape tremurând contul :).

    • =))) scuze poate nu e chiar de ras, dar nu ma pot abtine! In cazul de fata o dovada de maturitate din partea mea ar fi fost sa-mi impun o reactie serioasa si grava la marturisirea ta. Ti-am citit ieri cu mare atentie statusul, si am gasit nedumerirea ta f pertinenta, drept pt care nu am stiut ce sa raspund… desi mi-ar fi placut sa zic ceva. Dar decat sa arunc cu piatra in balta, m-am uitat, am zambit si am trecut mai departe. Acum aflu cu stupoare ca reactiile te-au facut sa iti inchizi contul… asa fioroase erau?!? E ciudat cum zilele astea in loc sa invatam ceva si sa fim mai toleranti si mai inclinati la a cantari totul de doua ori, ne aruncam in cap si cedam primelor impulsuri de zici ca sfarsitul lumii e dupa colt.
      ps. multumesc pt aprecierea pozei alese. 😉 nu e intamplatoare, iti dai seama.

      • Pentru ca parlamentarii aia sunt platiti din banii nostri, si doar pentru ca sunt mai multi nu inseamna ca fac treaba mai multa sau mai buna, ci doar sunt mai multi care dorm. Pe banii nostri.
        Mai mult, 600 de parlamentari inseamna 600 de oameni (jeez, pentru mine e mult si unul!!!) cu imunitate parlamentara, adica nenici care „nu pot fi percheziţionaţi, reţinuţi sau arestaţi fără încuviinţarea Camerei din care fac parte”
        (Vorba aia, nu simti cum te cuprinde frigul si intunericul?)

        Dar de reactii nu zic nimic ca nu stiu cum au fost :)))
        Vad oricum ca e lumea plina de fanatici, de toate genurile si pe toate temele. Numai in pasiuni literare vad ca nu se bate nimeni.

        si apropo, Beausergent, daca renunti la literatura am doua recomandari pentru tine:
        In sfarsit nefumator de Allen Carr 😀
        Si Antidotul, de Oliver Burkeman

        Unicornule, tie nu-ti recomand nimic. Pentru mine e clar ca tie iti place sa fii unde esti :)))

      • Un răspuns prompt, început cu o doză de râs tonic e numai bun de pus pe rană. Mersi mult. Mă temeam că te-oi fi supărat şi pe tine cu ceva şi o să-mi răspunzi cu o tăcere asurzitoare. A fost invers şi mi-am revenit complet. :). Bine e să ai prieteni! Nu ştiu, în proiectul tău de maturitate, amânat prompt, spontan şi salutar, cum ar fi fost compus mesajul tău „Stimate prieten, există momente în viaţă, etc. etc.”. Poate era mai rău decât tăcerea. După mine, chestia asta cu maturizarea este olecuţă „over-rated” (sau cum i-o mai fi zicând). Nu zic că nu e bună, dar nu trebuie depăşite anumite doze zilnice. Consumul excesiv e clar că trebuie evitat. Ah, şi despre ce s-a intâmplat pe FB! Am fost acuzat de inadecvare-strigătoare-la-cer, ceva de genul: ACUM!?! când trăim ce trăim, vouă în România de asta vă arde? de nr de parlamentari? Să nici nu mai aud de voi!!! „Ce mai freamăt, ce mai zbucium”!!! In secunda-doi am fugit de pe FB aici pe wordpress, unde, deocamdată, e bine! 🙂

      • ai fugit pe wordpress si acolo tot tacere :))
        oricum e un moment bun sa citez din adrian paunescu:
        nu pot sa ma retrag in cafenea si in lirism ca un arici in ace, problema tarii e problema mea, nimic nu-mi place daca ei nu-i place 😛

        (si mie imi place asta la licorna, ea nu se supara si nu judeca niciodata si e o vesnica sursa de umor :P)

    • 🙂

      păi uite, ţării nu-i place că fumăm şi atunci, parlamentarul vigilent, reprezentant ales al celor care nu fumează sau ar vrea să nu mai, dă o lege: să nu se mai fumeze. parlamentarii reprezentanţi aleşi ai celor care fumează şi vor să o facă în continuare se opun. şi atunci, dacă tu nu ai unul care să te reprezinte, stai şi respiri fumul altora, sau le plăteşti tratamentul, etc, sau dimpotrivă, dacă Doamne fereşte, ai fi fumătoare, te-ai freca la tâmple şi te-ai întreba cu ce-ai greşit pe lumea asta (de parcă n-ai şti).

      asta e par exemplu. mai complicat e in realitate când parlamentul e ocupat de grupuri de interese maloneste, de parlamentari aleşi de cetăţeni turmentaţi, care, democratic, au aceeaşi indreptăţire de a vota ca şi cetăţeanul sobru, citit, documentat, avizat. dar ăştia-s fatalmente, deocamdată puţini (se presupune). şi când ei votează şi se numără, iese puţin şi nu ajunge niciunul de-al lor la „tribuna parlamentului”, să-l audă ţara cuvântând, deştept, dar totuşi, pe înţelesul omului de rând care se (presupune că se) deşteaptă şi votează în cunoştinţă de cauză şi creşte masa critică de votanţi (presupus) avizaţi. ei bine, ca să scape unul de ăsta acolo, e bine să aibă nevoie de un număr suficient de mic de voturi. Ori, matematic, cu cât sunt mai puţini parlamentari, cu atât e nevoie de un număr mai mare de voturi pentru fiecare ca să ajungă acolo, deci se descurajează accesul aleşilor votanţilor (presupus) avizaţi (presupus) puţin numeroşi. Şi atunci vine uimirea mea: cei care cer primenirea clasei politice cer ŞI un număr mai mic de parlamentari, împerechere genearatoare de vertij pentri o minte strict matematică, formată sub tristele rigori inginereşti.

      • am inteles. deci intr-o tara mai normala ar fi de preferat 300 de parlamentari, dar intr-o tara ca romania un nr mai mic scade posibilitatea celor corecti de a accesa parlamentul. Inteleg ce zici, desi poate nu e acelasi lucru, dar m-a dus cu gandul la Nicusor Dan, un nene care a candidat la primaria bucurestiului si desi a acumulat multe voturi, nu a primit nici un loc in consiliul judetean ca nu avea suficiente voturi ca sa merite asa ceva :))

        si totusi nu poti sa nu te intrebi… si daca intre aia 600 de parlamentari nu-si face loc nici macar unul in firea lui?

        Mi-a amintit oarecum de dilema cu condamnatul la moarte, eu personal cred ca acei criminali psihopati care ucid in serie, cu sange rece, premediat etc trebuie condamnati la moarte, nu ai cum sa-i schimbi si oricum nu-si propune nimeni sa-i schimbe cand ii condamna la inchisoare PE VIATA. si totusi ma macina gandul ca printre condamnatii la moarte ar putea fi un om nevinovat, asa ca uite ca ma vad nevoita sa accept (fata de mine) ca pedepasa cu moarte nu e ok, dar nu in sine ci pentru ca pot interveni erori 😀
        si deci avem 600 de parlamentari de trei parale sperand ca printre ei isi pot face loc mai usor si unii mai rezonabili, si avem inchisorile pline, pe banii statului, de psihopati care ar merita sa moara doar pt ca nu am vrea sa omoram un nevinovat 😀

        dar acum intrebarea este: cum au ajuns oamenii aia in lista ta? :)))

      • nu mă frământă atât conţinutul cât forma: mă doare capul când văd oameni înverşunaţi să schimbe clasa politică clamând voinţa poporului exprimată prin referendum: vrem alţi parlamentari şi numai 300. in privinta continutului am găsit acest articol fain:

        http://adevarul.ro/news/politica/generatia-ctrlaltdelete-1_5640a60ef5eaafab2c70566e/index.html.

        zice acolo: „Una dintre soluţii este ceea ce grecii antici numeau isonomia – respectiv sortarea în mod egal a reprezentării politice în administrarea cetăţii. Dacă partidele nu sunt în stare să facă selectarea candidaţilor, iar noi am văzut că nu sunt, atunci „sortarea” trebuie impusă legislativ.”

  2. in cazul asta imi administrez eu Antidotul ala… cred ca a functionat psihologia inversa la mine, nu stiu daca asta ai intentionat, dar nah – o caut si o comand!
    😛

  3. pentru m

    multumesc pentru recomandari. am coborât la 1 (una) ţigară pe săptămână, pentru că nu mai avem voie să fumăm nici în curtea instituţiei, iar pe trotuar e jenant. dar o dată pe săptămână mă cobor şi până acolo. e traversare a deşertului, clar. am început cartea lui alan carr, o am de la tine. voi reveni la ea. sunt curios si de Antidot. in privinta parlamentarilor şi a parlamentarismului e o discuţie mai lungă şi implică o doză serioasă de maturitate. nu consider că e locul şi cazul aici. în privinţa momentului nici nu mai îndrăznesc să mă pronunţ, să nu fiu obligat să-mi fac iar valiza şi să mă mut în lumea nonvirtuală, despre care am auzit că are o concentraţie periculoasă de realitate.

  4. Antidotul nu este despre tigari 😛
    (are ca subtitlu FERICIRE pentru oamenii care nu suportă gândirea pozitivă).

    Mi se pare fantastic daca ai reusit sa fumezi asa putin si reusesti sa faci asta in continuare. Si daca nu te gandesti toata saptamana la tigara aia. Felicitari, oricum.

    Do tell in legatura cu parlamentarii. Eu vreau sa aud pareri diferite despre lucruri, ca sa mi le finisez si eu pe ale mele (daca e cazul).
    Putem vorbi si despre ISIS 😀

  5. SAU MAI BINE NU CITITI CARTEA :)))

    se intampla ceva foarte ciudat, si e a doua oara :)) Am mai patit asta cu Luma Sofiei. Recomand o carte pe care o citesc de ceva vreme – pentru ca imi place si mi se pare ca poate schimba ceva in oameni, si dupa ce o recomand incepe sa-mi sara in ochi fiecare inadvertenta, fiecare naivitate, parca o citesc cu alti ochi (unii rau-voitori care vor sa discrediteze cartea :D) mi se pare din ce in ce mai de ne-recomandat (lumea sofiei am ajuns si sa nu o mai termin, desi mai aveam vreo 50 de pagini din cele 400 sau cate erau :)))
    Puteti sa ma si psihanalizati 😛

    Deci retrag recomandarea. Oricum vine razboiul peste noi, nu mai e vreme de lecturi 😛

    In sfarsit nefumator recomand in continuare, desi sunt multi oameni (chiar si in jurul meu) care au citit si nu s-au lasat. Presupun ca depinde de cata incredere iti inspira autorul, de cat de inteles te simti.
    (prietenul meu a zis, cand i-am vorbit despre carte – si acum cand imi amintesc ma pufneste rasul:))) : ce sarlatan :))) eu ma lasasem de fumat dupa 6-7 ani, fumam mai mult de un pachet pe zi si aveam 40 de kilograme :)) iar el il detesta din principiu pe allen carr, ca le lua oamenilor bani ca sa ”ii lase” de fumat

    Sunt cea mai offtopica cititoare. Revin la pilaful meu de cocos.

  6. mama, Doamne… ce actiune pe aici in lipsa mea.
    Am devenit platforma de discutii =))))
    bun si asa.

    • multumim pentru acceptare 🙂

      • ma bucura faptul ca vorbele aruncate de mine va starnesc pe voi la discutii 😉
        deci cu placere!


Lasă un răspuns

Categorii

