Publicat de: ultimulunicorn | August 14, 2015

trebuie sa o iau iar de la capat

Toata noaptea se aud rapaieli ca de ploaie pe acoperisul ferestrei mele. E de la aparatele de aer conditionat ale vecinilor mei, toate cele 9 etaje de deasupra mea, imi ploua mie. Senzatie placuta dar falsa. Dar am observat ca uneori prefer o iluzie frumoasa unui adevar anost.

Deci sa ploua zic. chiar si asa, doar in capul meu 😛

Apoi m-a izbit iar senzatia suparatoare ca ceva imi scapa, ca mai e ceva acolo ce nu am inteles cum trebuie si ca daca nu ma opresc sa o iau de la capat acum, am sa ajung la final fara sa inteleg esentialul. care o fi el, dar care stiu ca trebuie sa fie acolo. mai ales la cartile lui eliade… ca despre asta vorbim.

Noaptea de Sanziene – am descoperit-o in biblioteca si am realizat ca nu am citit-o niciodata pana acum. asa ca m-am apucat de ea. E ceva la scrisul lui eliade care mi se potriveste – inclinatia asta spre paranormal, extrasenzorial, suprapuneri de planuri si universuri paralele… Zona Crepusculara, Dosarele X, Twin Peaks toate amestecate le regasesc in operele lui eliade. Clar minimalizez acum – dar ma refer strict la aspectul care ma apropie pe mine cel mai tare de m. eliade. Am citit Maitrey in liceu parca, nu m-a impresionat absolut deloc. Am retinut ceva legat de India, o fata si o iubire imposibila pentru un copac. N-am inteles nimic 😀

Apoi prietena mea care era moarta dupa eliade si tot ce scrisese el – m-a disperat cu Romanul adolescentului miop.

nici nu mai stiu daca l-am citit… probabil l-am inceput si abandonat pe drum. tin minte ca era imens, si pe vremea aia aveam alte preocupari decat cartile. Mi se parea mai mult decat suficient ca imi plac Sorescu, Petrescu si Preda. In ordine inversa 😉

Dar acum senzatia ca trebuie recuperat timpul mort, ca trebuie sa citesc si sa il inteleg pe eliade… nu am idee de unde imi vine, sper sa nu fi intrat in anul mortii sau mai rau al maturizarii ireversibile.

Mircea Eliade n. 9.03.1907 cifrele mele… pai doar cu Raducioiu mai aveam in comun cifrele datei nasterii… el: 17.03.1970 cu 7 ani si 13 zile mai mare decat mine =))) delir nu alta!

Lasand la o parte nebunia caracteristica, am luat decizia inteleapta sa ma opresc din citit si sa o iau de la capat. E ceva acolo ce imi scapa… sau ma astept eu la prea mult de la eliade?!?

Ramane de vazut.

Responses

  1. „in anul mortii” 🙂
    asta suna a marin preda

    eu nu pot sa-l sufar pe eliade :)))
    nu cred sa-mi fi placut vreo carte de-a lui, toate mi se par un amalgam de personaje improbabile, de gesturi imprudente, cum zicea paunescu (despre altceva :P)
    a, sau imi place literatura fantastica. la tiganci, si 19 trandafiri

    Din noapte de sanziene am ramas cu 2 imagini, aia de final :))))
    stai linistita, nu detaliez :))
    si una cu un tip care sufera cand aude ceva despre o tipa pe care o iubea si simte cum i se taie picioarele de la genunchi, sau asa ceva. oricum, sunase foarte intens 😀
    Si huliganii mi s-a parut la fel de proasta.
    Toate persoanjele lui mi se pareau lipsite de psihologie.

    si la mine se aud rapaieli dimineata, dar e de la porumbei :)))

  2. Adica dc vrei neaparat sa citesti ceva cu sanziene, are Sadoveanu o carte cu un nume asemanator. Pana si aia e mai plauzibila :))))

    • m-ai nimerit 😛 eu pe Sadoveanu nu l-am putut digera niciodata! nici cand era musai in programa. m-a torturat cu Fratii Jderi de am jurat sa nu mai citesc niciun rand scris de el vreodata…
      ps. prefer rapaieli de apa de la aere conditionate decat porumbei – din aia am la fereastra de la baie. scot niste sunete sinistre uneori /:)

  3. Iubesc porumbeii. Si gugustiucii!

    Eu nu am citit ce era in programa, am citit ce nu era :)))
    Acum imi vin in minte doar viata eugenitei costea, noptile de sanziene, si parca mai citisem ceva
    a, si din manual(e) mi-a lasat o impresie puternica (placuta) un fragment despre delta. de atunci tot visez sa ajung si eu in delta, dar uite ca n-am 🙂

    • Am rasfoit acum Wikipedia si constat ca am citit, din programa, Baltagul si Hanu-Ancutei!
      Si asa mi s-a facut un dor de Sadoveanu ca o sa ma duc acasa sa vad ce am scris de el :))
      sau sa recitesc morometii? si de morometii mi s-a facut dor, de cand cu devenitul dupa facultati :)))

  4. aa, si mai e ceva care m-a marcat de sadoveanu :)))
    aveam o carte in biblioteca, Tara mea, se numea 😀
    Cred ca o fi fost din aia pe linie de partid :))
    oricum, prin clasele 1-2 am scos-o din biblioteca si am citit ce scria pe spate. Bai, dar mai stiu si acum :)))
    scria asa:
    „Noi suntem oamenii acestui pamant, noi am prins radacini aici, ca si codrii stravechi, noi ne-am infratit cu stejarii. Ne-au batut furtunile, dar am ramas pe loc ca sa ne vie ceasul infloririi” 😀

  5. de ce amesteci minunatie de morometi cu patriotismele si patetismele lui sadoveanu? /:) doar ca sa ma scoti din pepeni pe mine??? doh.
    iti place tie, f bine. citeste fratii jderi si fa o psihanaliza pe personaje te rog.
    vb dupa.

    • Si oricum daca imi plac niste carti de-ale lui Sadoveanu nu inseamna ca-mi asum vreo responsabilitate sa-mi placa toate cartile lui, pe care nici nu le-am citit :))

  6. Si tu citeste Intrusul de Marin Preda si vorbim dupa despre patriotisme si patetisme :))))


Lasă un răspuns

Categorii

