Publicat de: ultimulunicorn | Iunie 9, 2015

De-a normalitatea

Imi dau seama ca privita din afara par absolut normala. Adica, desi nu sunt. Poate doar cine ma cunoaste mai indeaproape… sa isi dea seama ca ceva nu e in regula =))) si de fapt cum apreciem normalitatea ?!? Asta e o problema mai veche si mai grea care tine putin si de filozofie… se aplica si principii din metodologie – cum determini norma? evaluezi totalul per ansamblu, stabilesti majoritatea, minoritatea, limitele acceptabile de abatere de la medie si ce da cu rest e pe dinafara – adica anormal. Asta ar fi metoda pe bajbaite 😀

Insa cel mai important e cum te simti tu pe tine pe dinauntru, si in clipele, minutele, orele – cand esti tu cu tine si cu sinea ta. Si iti dai seama ca nu vrei ce vor ceilalti, ca nu te porti cum s-ar astepta ei… ca poate nu dai doi bani pe ceea ce altii considera telul vietii lor – cariera, avere, vacante exotice, statut social… ca poate ce vrei tu – atunci in secundele alea precise in care parca intrezaresti ceea ce vrei – nu exista, sau cel putin nu aici. Dar unde?

Am citit o chestie misto azi in fila de calendar pe care o rup zilnic… zicea asa „Pentru cei pe care lumea asta nu ii satisface in niciun fel, s-a inventat cerul!”

Hai ca m-am distrat.

Responses

  1. Varianta rapida e sa numeri cate persoane ridica din sprancene cand vorbesti :)))

    Glumesc. Depinde ce-ti doresti. Tu ai vrea sa fii normala, sau sa nu fii? 🙂
    [intreb pt ca eu am avut, si presupun ca mai am si acum, orgoliul ca as fi super speciala si oamenii reuseau foarte des sa ma enerveze cand ma alintam eu si ziceam ca-s o ciudata si ei incearcau sa ma consoleze cu un ba nu, esti cea mai normala fiinta din lume :)))) ]

    eu cred ca suntem toti la fel in general. Micile lucruri care ne diferentiaza au legatura cu privilegiile pe care (nu) le avem.

    Iti place sau nu sa crezi asta, esti o persoana privilegiata. Nu vrei bani de-o paine pentru ai deja una. Nu vrei bani de excursii exotice pentru ca esti suficient de inteligenta si de profunda ca sa-ti dai seama ca asta nu iti va aduce implinirea pe care o cauti. Nu dai doi bani pe altii pentru ca ai o vointa proprie si o capacitate de discernamant pe care nu te temi sa le folosesti (chiar si impotriva ta :)))

    Altii, in schimb, sunt poate saraci, saraci cu duhul, neciopliti, poate n-au deschis o carte in viata lor sau poate nu au abilitatile tale verbale sau artistice.

    Oamenii pe care ii critic eu si la care ma raportez eu cu mandrie sunt, de fapt, oameni care n-au avut la un loc avantajele pe care le-am avut eu. Femeile despre care imi place uneori sa spun ca sunt superficiale sunt femei care au crescut in familii in care nimeni nu citea vreo carte, care au fost invatate in familie ca banii conteaza sau poate n-au fost invatate nimic. Femeile care sunt batute de soti sau sotii care isi bat sotiile nu au crescut in lumea in care am crescut eu, n-au frecventat scolile pe care le-am frecventat eu, nu au lecturile mele, iar daca le-ar avea, ar fi si ei destul de aproape de cine sunt eu.

    Sunt fireste si oameni la care nu ma raportez cu prea multa bucurie (sau sinceritate) si acei oameni sunt oameni care au avut mai multe avantaje decat am avut eu.
    despre asta e vorba, pana la urma.
    despre ce a avut fiecare ca sa ajunga unde a ajuns.
    Unii au ajuns la stadiul cu vacantele exotice, altii au ajuns sa caute sensul vietii, sunt unii care le vor pe toate, si unii care nu vor nimic. Oameni care doresc doar sa perpetueze specia si oameni care vor sa-i schimbe cursul.
    depinde unde si in ce conditii ne-am nascut.

    • misto asta cu varianta rapida =)))

  2. bai m, cand ai devenit asa inteleapta si profunda?!?… glumesc – tu ai stiut mereu sa pui punctul pe i in timp ce eu ma alint aici si caut sa starnesc mila Universului… ca nu strica sa-mi arunce si putin noroc, desi poate am avut cu carul si n-am stiut eu… :))) orice e posibil.
    hai, merci. o sa meditez la ce zici tu aici.

  3. si eu ma alint, chiar ziceam mai sus. e usor sa fii intelept cu problemele altora :)))

    • nu chiar. mie nu mi-ar fi. ca as sta mai intai sa le compar cu ale mele si daca m-as regasi in ele, cu atat mai greu mi-ar fi sa dau sfaturi… ca adica daca pe mine nu sunt in stare sa ma rezolv de ce as crede ca ma pricep sa le rezolv pe ale altora?!? sau ar fi din egoism???…
      iar incep sa-mi pun intrebari din astea, poftim.


Lasă un răspuns

Categorii

